Kényelmes
Az egyik legnagyobb előnye a webshopoknak, hogy borzasztóan kényelmessé teszik a vásárlást. Nem kell kimozdulni otthonról, kocsival vagy tömegközlekedéssel eljutni a boltba, ami a kívánt terméket árulja, ott sorban állni, ha ez egy pláza akkor számolni kell a tömeggel és a meleggel is. Ezzel szemben az online vásárlás lebonyolítható otthon, a kanapén ülve, a kádban ázva, vagy ebédszünetben.
Széles árukészlet
A legnagyobb webshopokra főleg, de rajtuk kívül is sokra igaz, hogy nagyon sok árut forgalmaznak, hihetetlenül széles a kínálat. Az ember szeret válogatni a neki tetsző holmik között, pláne, ha ezt az otthona kényelméből teheti. Ráadásul az algoritmusok jegyzik azokat a darabokat, amelyeken tovább időzünk, így aztán újabb és újabb hasonlókat dob be, hátha tetszik – és hát sokszor tetszik is.
Néha akadnak kincsek
Ha az ember elég kitartóan böngészik, ráakadhat néha kincsekre. Időnként ugyanis –utolsó darabok, sérült csomagolás stb. – olyan termékeket lehet fillérekért megvenni, amelyek eredeti ára sokkal magasabb. Sőt, az is sokszor megesik, hogy egy ár alapján gagyinak gondolt dologról a megérkezést követően kiderül, hogy valójában egy nagyon is jó minőségű produktum.
Nem minden kincs, ami érkezik
De persze nem csak kincsek jönnek, időnként ellenpéldák is előkerülnek. Az online vásárlás nagy kockázata, hogy hiába a képek, videók, leírások, valójában nem tudjuk, mi az, amit megveszünk. Így aztán időnként érkeznek olyan termékek, amelyek látványa kizárólag csak csalódást ébreszt. A legtöbb webshopban van lehetőség a visszaküldésre, illetve a reklamációra, így vissza lehet szerezni a befektetett összeget.
Nincs próbalehetőség
Az online vásárlás zsákbamacska, különösen ruhavásárlás esetén. Már az sem mindig egyszerű, hogy a standard méretek között kisakkozzuk, melyik a miénk, de ezek a méretek van, hogy köszönőviszonyban sincsenek a valós méretezésnek. Mivel nincs próbalehetőség, ruha- és cipővásárlás során nagyobb a kockázata, hogy nem megfelelő produktum érkezik.
Megtévesztő fotók
A zsákbamacskaságra az is rásegít, hogy sokszor a képen nem az a termék látható, ami előkerül a csomagból. Megtévesztő lehet a képen a ruhaanyagtól kezdve egészen a dolgok méretéig szinte bármi, ezért aztán érdemes elolvasni a kommenteket, visszajelzéseket, amikhez gyakran fotók is vannak csatolva, s amelyek elárulják, valójában milyen termék fog érkezni.